آتوساآتوسا، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 19 روز سن داره

مادرانگی های من

و دوباره زيستن

1394/12/4 14:34
نویسنده : فروغ
497 بازدید
اشتراک گذاری

بهار در راه است...

كم كم بوي بهار را ميشود در همه جا احساس كرد.وقتي در كوچه هواي خنك بهاري به صورتت ميخورد، وقتي نامه تعطيلي كلاسهاي بچه ها از نيمه هاي اسفند به دستت ميرسد، توي كمدهايي كه داري مي تكاني شان تا ته مانده هاي غبار زمستاني را هم بريزي دور، همه همه  فقط يادت مي اوردند كه بله، بهار در راه است.

خب من هم از اين قافله تكاندن عقب نمانده ام و سخت دارم ميتكانم. همه چيزم را!!! خانه، كمدها، كتابهاو گاهي هم عقايدم را...

در لابلاي اين تكاندن چشمم مي افتد به يك ماژيك فسفري!

ماژيك مرا با خودش ميبرد به خيلي قبلترها..

زمانيكه من هم دختر بچه اي بودم هم سن و سال اتوسا جانم و موهايم دقيقا مدل موهاي اتوسا كوتاه شده بود.

تولد بود و پدرم به من يك بسته ماژيك ٦تايي داد. از همان ماژيكهاي خارجي و خوشرنگ. در يك بسته بندي زيبا. جعبه ش انقدر خارجي بود كه تا مدتها فقط جعبه اش را لمس ميكردم.((قديمترها اينگونه نيود! بچه هاي نسل ما حتي اگر از خانواده هاي مرفه هم بودند خيلي چيزها نداشتند.يك جعبه مدادرنگي ٣٦ رنگ افتخاري بود كه نصيب هركسي نميشد.بماند كه خواهر بزركترم جايزه نمرات ٢٠ يكي از همان جعبه ها را در كمدش داشت و من هرگز اين افتخار نصيبم نشد!!!))

خلاصه من ماژيكهايم را در همان بسته زيبا نگهداشتم. فقط نگاهشان كردم و هرگز از انها استفاده نكردم.از نقاشي با انها لذتي نبردم،حتي يك نقاشي!

فقط نگاهشان كردم و گذاشتمشان توي كمد تا بماند براي يك روز خاص، يه نقاشي ويژه!!!و ماژيكهايم خشك شدن!

ديگر فرصت لذت بردن را از دست داده بودم، تمام شد...

 

چشمم به كتايون مي افتد كه داره اب را با ابپاش روي زمين ميپاشد.

حال دلم خراب ميشود. چقدر از لحظات زندگيم را اينگونه خشك كرده ام.چقدر فرصتهايي كه فقط نگاهشان كردم و لذت نبردم.

چند ساعت؟چند روز؟  چند هفته؟

بلند ميشوم و ميبوسمش. در اغوشم ميفشارمش.نميخوام اين روزها هم مانند ماژيكهايم خشك شوند.

من يكبار طعم تلخ خشك شدن و از بين رفتن را چشيده ام، ديگر تكرارش نخواهم كرد.

 

پ.ن : من در حاليكه اخم كرده رويم را برميگردانم و ساكت ميشم.

آتوسا: مادر تصميمت اينكه از زندكيت لذت نبري؟ ميخواي همينطوري اخمو باشي؟

ميدوني مادر اگه از زندگيت لذت نبري وقتي بميري خيلي ناراحت ميشي، حالا تصميم بگير.

تازه اگه اخمو باشي بميري هميچكس رات گريه نمبكنه!!چون تو اخمو بودي!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)