آتوساآتوسا، تا این لحظه: 14 سال و 16 روز سن داره

مادرانگی های من

تفکر اقتصادی

1393/12/5 11:06
نویسنده : فروغ
1,753 بازدید
اشتراک گذاری

خوب این تفکر  اقتصادی از آن دسته مباحثی است که ما واقعا  با آن مشکل داریم و در تمام سالهای عمر سی ساله مان نتوانستیم این تفکر را در خود پرورش دهیم.

همین امر باعث شد تا ما بر آن شویم تا به دخترکمان آمورش تفکر اقتصادی بدهیم تا شاید او مثل مادرش اندر خم یک کوچه نماند و در سالهای بعدی عمرش بتواند برای پولش برنامه ریزی کند و بداند که برای چه چیزی چقدر باید هرینه کند.

خوب تا جایی که در خاطرمان هست همه کودکان هم نسل ما در کودکی چیزی تحت عنوان قلک داشته اند.خوب ما هم مثتثنی نبودیم و قلکی در کودکی داشتیم ولی چه شد که این قلک هیچگونه تفکری به ما نیاموخت؟ چرا ما هنوز نمیتوانیم افسار ولخرجی هایمان را در مشتمان بگیریم و جایی به خودمان بگوییم نه!!!!

خوب پس کجای کار میلنگد؟

ما متوجه شدیم پس اندار داشتن با تفکر اقتصادی بسیار متفاوت است.گاهی شما پولهاتان را جمع میکنید ولی بلد نیستید آنها را درست خرج کنید و یا گاهی هم مثل ما اصلا نمیتوانید جمع کنید!

قلک فقط همان جمع کردن را آمورش میدهد ولی هنر خرج کردن که به راستی هنر مهمی است را چگونه باید یاد گرفت؟ اینکه پول در مشتت باشد و خرجش نکنی!!! این را باید یاد گرفت و به کودکان امورش داد!

 

ما هنور خیلی یاد نگرفته ایم.

اگه چیزی میدانید خوشحال میشویم که به ما هم آمورش دهید.

 

پی نوشت: این مطلب ادامه دارد.

پسندها (1)

نظرات (0)