آتوساآتوسا، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 4 روز سن داره

مادرانگی های من

مادری بلاتکیف

1391/6/17 0:19
نویسنده : فروغ
290 بازدید
اشتراک گذاری

هر روز از صبح تا شب با کودک دو سال و چهارماهه سروکله زدن کار سختی است ولی سخت ترین قسمت کار،قسمت انتهایی و پایانی کار یعنی خواباندن این نو گل باغ زندگی است.

خوب!خواباندن این زیباروی ما کاری بس طاقت فرسا است.اول که باید هی هشدار بدهی که آی دخترک به خط پایان نزدیک میشویم و تا یک ساعت دیگر میخوابیم.در ابتدا آنقدر منطقی است که خودت هم شک خواهی کرد که او هرگز زیر حرفش نخواهد زد.

ساعت خواب نزدیک است و وقت مسواک و دستشویی و قصه است. آنقدر خسته ای که فقط میخواهی این ساعت تمام شود و کودک را در حالی که خواب است تماشا کنی پس حوصله سرو کله زدن نداری و از خیر مسواک و دستشویی میگذری چون میدانی که آنها به تنهایی برای خود حکایتی بس دردناک است.

میروی و کتاب میخوانی و حرف میزنی و میزنی و کف میکنی و میبینی که کودکت چه زیبا بیدار نشسته. در دلت غوغای است.به خودت هی هشدار میدهی که آی فلانی آرام باش...نفس عمیق بکش که چیزی به رستگاری نمانده.

بعد از قصه میایی بیرون که مثلا پشت در اتاق بنشینی و کتاب بخوانی تا دخترک بخوابد. هر 1 ثانیه میگوید :"مادر بیا بوست نکردم"

در دلت به خودت فحش میدهی و میروی برای بوس.میبوسی اش و میبوستت و میایی.

این حکایت 30 دقیقه طول میکشد تا بالاخره در حالی که دقیقا شبیه دینامیت در حال انفجاری دختر فرشته خویت میخوابد.

درست شبیه دردزایمان است که وقتی کودک به دنیا می اید همه چیز تمام میشود و انگار از اول همه اش دروغ بوده و تو دردی نداشته ای!

وقتی میروی تا از خواب بودنش مطمین شوی،وقتی به چهره اش می نگری دلت برای همه بهانه هایش تنگ میشود.میخواهی بیدارش کنی و فریاد بزنی نخواب دخترم...نخواب...که مرا لحظه ای تحمل دوری تو نیست!!!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

طاهره مامان امیرعلی
17 شهریور 91 0:44
سلام.وبلاگتون مثل همیشه زیبا و قشنگه،تبریک میگم بهتون.امیرعلیه من تو جشنواره ی آتلیه سها شرکت کرده و به رای شما شدیدا احتیج داره.اگه به وبلاگش سر بزنین یه پست گذاشتم که آدرس جشنواره است اگر روش کلیک کنین مستقیم به سایت جشنواره میره.اسم پسملیه من امیرعلی مرادیان هست.بهش رای بدین و مارو خوشحال کنین.امیدوارم بتونم لطفتونو جبران کنم.
مامان آبتین
17 شهریور 91 1:13
سلام
مادرانگی هایت زیبایند مثل فرشته ات !

سلامت باشید


ممنون دوست عزیز
زینب
18 شهریور 91 7:24
همش همینه آخه .... دلتنگی
سبينا
19 شهریور 91 10:57
دقيقا
مهناز
20 شهریور 91 12:18
ای جااااان عزیییییییییییییییزم